$\omega \rho$ and $\phi$ production in P+U O+U and S+U collisions at 200 GeV/c
M.C. Abreu
,
C. Baglin
(1)
,
A. Baldisseri
,
A. Baldit
(2)
,
M. Bedjidian
(3)
,
P. Bordalo
,
A. Bussiere
(1)
,
Pierre Busson
,
R. Cases
,
J. Castor
(2)
,
T. Chambon
(2)
,
C. Charlot
,
B. Chaurand
,
D. Contardo
(3)
,
E. Descroix
(3)
,
A. Devaux
(2)
,
O. Drapier
(3)
,
J. Fargeix
(2)
,
R. Ferreira
,
P. Force
(2)
,
L. Fredj
(2)
,
J.M. Gago
,
C. Gerschel
(4)
,
P. Gorodetzky
(5)
,
B. Grosdidier
(5)
,
J.-Y. Grossiord
(6)
,
A. Guichard
(3)
,
J.P. Guillaud
(1)
,
R. Haroutunian
(3)
,
D. Jouan
(4)
,
L. Kluberg
,
R. Kossakowski
(1)
,
G. Landaud
(2)
,
P. Liaud
(1)
,
C. Lourenco
,
S. Papillon
(4)
,
L. Peralta
,
J.-R. Pizzi
(3)
,
C. Racca
(5)
,
S. Ramos
,
A. Romana
,
R. Salmeron
,
S. Silva
,
P. Sonderegger
,
F. Staley
,
X. Tarrago
(4)
,
J. Varela
,
F. Vazeille
(2)
M.C. Abreu
- Fonction : Auteur
A. Baldisseri
- Fonction : Auteur
P. Bordalo
- Fonction : Auteur
Pierre Busson
- Fonction : Auteur
- PersonId : 742252
- IdHAL : pierre-busson-cnrsgr
- ORCID : 0000-0003-1027-3400
- IdRef : 096371706
R. Cases
- Fonction : Auteur
C. Charlot
- Fonction : Auteur
B. Chaurand
- Fonction : Auteur
R. Ferreira
- Fonction : Auteur
J.M. Gago
- Fonction : Auteur
L. Kluberg
- Fonction : Auteur
R. Kossakowski
- Fonction : Auteur
- PersonId : 16746
- IdHAL : roman-kossakowski
- ORCID : 0000-0003-3842-8531
- IdRef : 225157179
C. Lourenco
- Fonction : Auteur
L. Peralta
- Fonction : Auteur
S. Ramos
- Fonction : Auteur
A. Romana
- Fonction : Auteur
R. Salmeron
- Fonction : Auteur
S. Silva
- Fonction : Auteur
P. Sonderegger
- Fonction : Auteur
F. Staley
- Fonction : Auteur
J. Varela
- Fonction : Auteur
Résumé
This article deals with the accentuation of English phonetic units in a musical context. We aim to establish some relationships between word-stress pattern and melodic interval for the perception of English. The results of a perceptive test, using a voice synthesised by Mbrola, have enabled us to refute the null hypothesis which implies that the perception of words in a musical context is independent of the configuration of word-stress pattern and melodic interval. Thus, disyllabic words with the following structure HL-Sw (High Low-Strong weak) and LH-wS (Low High-weak Strong) are better perceived than the ones with the structure LH-Sw (Low High-Strong weak) and HL-wS (High Low-weak Strong). This experiment suggests, amongst other things, that the musical configuration of acoustic parameters does influence our perception of English phonetic structures.