index - 35ème Conférence Internationale Francophone sur l'Interaction Humain-Machine Access content directly

Extended proceedings of the 35th International Francophone Conference on l'Interaction Humain-Machine

The IHM’24 conference, supported by the French-speaking Association of Human-Machine Interaction (AFIHM), is the ideal place for discussions on the latest advances in Research, Development and Innovation in Human-Machine Interaction. It will take place from March 25 to 29, 2024 in Paris, France.

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Analyse Socio-Technique Application mobile Aeronautique User-centered design Design study Adaptabilité Augmented Reality Agent Cognitif Escalade de difficulté Activité physique Aviation Modèles ATC communication Virtual Reality Réalité virtuelle Autopilot Human-Computer Interaction Auditory impairments Expérience utilisateur Raycasting Presence Assistive Technology Actuated tangible interactions Interaction collaborative Virtual scanning keyboard Approche participative Apprentissage des gestes Enseignement automatique Surgery Artefact proto-frictionnel Clavier virtuel à défilement automatique Prédiction de caractères Immersion IHM Soutenable Visualisation de données Interface utilisateur Réalité augmentée Industrial design Aiming Task Models Techniques d’interaction Présence Rééducation Aéronautique Auto-ethnographie Artificial Intelligence Étude de conception Health Analyse sportive Collaborative Interaction Réalité Virtuelle Apprentissage ACP Cible physique Haptic feedback Alternative text SHCI Design industriel Data visualisation Accessibilité du Web Situation Awareness Sketch Learning Character prediction Finger pointing Auditory feedback User interface Actionnement pneumatique Apprentissage des logiciels Accident Vasculaire Cérébral Interactive Machine Learning Aeronautics Accessibilité Ethics Automation Surprise Apprentissage automatique interactif Santé Conscience de la Situation Acceptability HCI Active lubrication IHM Auditory Guidance Sports analysis Accessibility Physical target Acceptabilité Collaboration Rehabilitation Adaptability Machine Teaching Pointage du doigt AAC Autoethnography Dessin Lead climbing VR Serious game Interaction technique Éthique